جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

بلاگ

ماشین ظرفشویی ممکن است به هر دلیلی کار نکند و عملکرد آن مختل شود. برای مصرف کننده ها مهم است بدانند که چه کارهایی پیش و پس از خرابی قطعات این دستگاه می توانند انجام دهند. یکی از اصلی ترین قطعات این ماشین شیر برقی آن است که در صورت دچار اشکال شدن کل عملکرد دستگاه مختل می شود. حتی ممکن است ماشین ظرفشویی بعد از روشن شدن هیچ فعالیتی نکند و روشن نشود. در درجه اول پیدا کردن علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی بسیار مهم است تا بتوان اقدام های لازم را در جهت رفع آن انجام داد.

تعریفی از شیر برقی ماشین ظرفشویی

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی باید در زمان کار نکردن این دستگاه مشخص شود. شیر برقی وظیفه جاری کردن آب به این دستگاه را بر عهده دارد. به دلیل اهمیتی که این قطعه دارد، در صورت خراب شدن کل سیستم دستگاه مختل خواهد شد. این دستگاه قطعات بسیار زیادی دارد، پیدا کردن قطعه خراب کار ساده ای نیست. به همین دلیل باید نشانه های خرابی هر قطعه شناخته شود. بعد از پیدا کردن آشنایی با این قطعات است که می توان برای رفع خرابی آنها اقدام کرد. برخی از علائم و نشانه های خراب شدن شیر برقی ماشین ظرفشویی عبارت اند از:    

  • جمع شدن آب کف ماشین نشان دهنده خراب شدن این قطعه است. یعنی ممکن است بعد از تخلیه آب باز هم آب تمیز کف دستگاه باقی بماند. یکی از دلایل این مسئله می تواند خراب شدن شیر برقی باشد.
  • اگر این قطعه آسیب ببیند برنامه انتخاب شده ماشین ظرفشویی ممکن است شروع نشود. گفتیم که وظیفه اصلی این شیر به جریان انداختن آب داخل دستگاه است که بعد از شروع برنامه کار شروع می شود. با خراب شدن این قطعه آب وارد مخزن نمی شود و به علت کم بودن سطح آب درون دستگاه شست و شو شروع نمی شود.
  • یکی دیگر از علائم خرابی این قطعه تمیز نشستن ظرف ها است. ممکن است حتی لک و کثیفی ها روی آنها باقی بماند. البته تمیز نشدن ظرف ها بعد از تمام شدن برنامه شست و شو می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.  
  • نشت کردن آب به زیر دستگاه هم می تواند یکی از نشانه های خرابی این قطعه باشد. 

علت های خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

شیر برقی انواع گوناگونی دارد که با توجه به ماشین ظرفشویی انتخاب می شود. بعضی از آنها یک خروجی آب و بعضی دیگر نیز دو خروجی دارند. زاویه مجرای ورودی و خروجی در این شیرها می تواند میان 90 تا 180 درجه باشد. به چند علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن کیفیت شیر برقی یکی از علت های خراب شدن آن است که بعد از کمی استفاده عملکرد آن مختل می شود.
  • استفاده نکردن طولانی مدت از ظرفشویی که به شیر آب وصل است می تواند به خرابی شیر برقی منجر شود. یکی از نشانه های استفاده نکردن در زمان طولانی ایجاد رسوب و گرفتگی در قطعات است.
  • وقتی فشار آب پایین باشد نیز به شیر برقی آب آسیب وارد می شود.
  • قطع شدن اتصال های داخل ماشین و شیر برقی هم می تواند موجب خرابی آن شود. 

اقدام های پیشگیرانه از خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

خوب است که پیش از پی بردن به علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی درباره اقدام های لازم برای پیشگیری از خرابی آن اطلاعات بیشتری به دست آورده شود:

  • استفاده نکردن از خنک کننده در مواقعی که ماشین به مدت طولانی به کار گرفته نشود، به این قطعه آسیب می زند. در این مدت بهتر است از خنک کننده استفاده نشود.
  • سرویس کردن دوره ای ماشین ظرفشویی می تواند در عملکرد این قطعه مؤثر واقع شود. اتصالات داخلی ممکن است به هر دلیلی خراب شوند که در نهایت کارکرد دستگاه دچار اختلال می شود.  
  • برای جبران کاهش فشار آب می توان از پمپ های مخصوص استفاده کرد.
  • پیش از تعویض یا تعمیر شیر برقی باید از خراب بودن آن مطمئن شد. گاهی خرابی در بقیه قطعات اشتباه تشخیص داده می شود، ولی شیر برقی را تعویض می کنند. 

تست و تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی

بعد از تشخیص علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی نیاز به تعویض یا تعمیر خواهد داشت. با استفاده از اهم متر می توان از درست بودن شیر برقی اطمینان حاصل کرد. سیم هایی که به شیر برق متصل هستند باید با انبردست آنها را آزاد کرد و بعد با اهم متر مقاومت آن را اندازه گرفت. برای تعویض هم باید اول شلنگ آب را از شیر ورودی خارج کرد. بعد شیر برقی باید جدا شود و شیر برقی و شلنگ جدید به جای قبلی نصب شود. برای محکم کردن جای آن از بست استفاده می شود و بعد کاور در جای آن قرار می گیرد.

شیر برقی در پشت ماشین ظرفشویی است و باید برای تست شیر برقی کاور ظرفشویی باز باشد. ابتدا باید دوشاخه از برق خارج شود. برای این کار بهتر است از افراد متخصص کمک گرفته شود، زیرا در صورتی که جای شیر برقی درست تشخیص داده نشود، ممکن است خسارت ها و آسیب هایی به آن وارد شود.  

دفتر مرکزی:08734245235
تلفن پشتیبانی: 09181762709
هفت روز هفته پاسخگوی شما هستیم.

دسته بندی براساس کالا

دسته بندی براساس برند

تلویزیون ال جی

برای خرید بهترین سری های تلویزیون ال جی در اندازه های مختلف کلیک کنید.